1e kwartaal 2017

StationGoorPerron3 heeft sinds 2008 de opstelsporen in een andere ruimte liggen.

Het spoor naar deze ruimte ligt onder de baan.

De opstelsporen zijn alleen bereikbaar door met de loc en sleep 10.50 meter achteruit te rijden om vervolgens 15 centimeter lager in de andere ruimte te komen.

Het achteruit rijden gebeurd, om daarna,  vooruit rijdend de 10.50 meter en 15 centimeter stijgend te kunnen rijden.

Om dit probleem eindelijk te oplossen, heeft de spoorbeheerder van StationGoorPerron3 de opstelsporen zo aangepast, zodat er een keerlus kon worden aangelegd.

StationGoorPerron3 maakt hiervoor o.a. gebruik van de xTreme Keerlus, de Wissel Decoder DCC
(per groep van 4 apart adresseerbaar). en de (S88SD16-n) Terug-/Bezetmelder melder van Rosoft.

De Terug-/Bezetmelder is om het een en ander ook nog in iTrain te kunnen zien gebeuren.

De huidige Opstelsporen, heten vanaf nu; Opstelporen-NIVO-1.

De lengte van de rails in het gedeelte van Opstelsporen-NIVO-1 is ruim 66 meter

Na het aanpassen van de opstelsporen rijdt het Sikje van Stukton enigszins verdwaald tussen alle sporen en wissels.

Filmpje zien van de keerlus? Klik op de onderstaande link.

Er komt komend najaar een uitbreiding met Opstelporen-NIVO-2, deze komen ongeveer 30 centimeter boven NIVO-1 te liggen.

wpf70d9b68.png  wp892d951a.png

wpe57d5a81.png wp0a03536a.png

wp1dfb3264.png wp4fc54ecb.png

2017-11-09T02:10:55+00:00